söndag 27 mars 2011

Gokväll i stugan

Köksfönstret i kvällsskrud:)

Gokväll alla vänner! Vet ni vad..det snöar utanför fönstret nu..usch! Det är tur att det är så mörkt så man inte ser det, och förhoppningsvis så är det borta imorgon igen.


Hoppas ni har haft en trevlig helg, min har varit jättemysig! Igår kalasade vi ju med min Far, Marie-Louise och mina bröder med familjer ♥ hela dagen..åt & drack gott, babblade & skrattade! Vi ses alldeles för sällan allesammans tycker jag. Idag däremot har vi haft en ganska lugn dag..skulle plantera lite penseer, pärlisar & bellis i stora blomlådan utanför vårat köksfönster men blomjordssäcken hade frysit..:( så nu står den i förrådet och jag hoppas den ska tina tills imorgon. Sen har jag målat några ramar till Elmas rum..svarta..dom blev jättefina:) Tanken är att hon ska få en liten tavelvägg ovanför sin säng med ramar i svart & silver, det kommer bli jättefint mot hennes vita råplan tror jag.


Sov så gott sen:)
Kram Susanne

19 kommentarer:

Patricia sa...

Här kommer det små snöflingor med, men inte någon större mängd så jag hoppas de tär bort i morron igen .. =)

Här har med planteringsjorden frusit .. haha

Låter som ni hade det riktigt trevligt i går .. så kul att umgås med familjen, det gillar jag med.. =)

Må så gott!
Kram Patricia

A House With A View sa...

Heeej Susanne!! Vilken trevlig helg du verkar ha haft :)) Jag får ju nästan panik när jag läser att du börjat plantera penseer och pärlisar, haha, här händer inte så mycket på den fronten ännu, snön ligger fortfarande kvar så motivationen att plantera är inte så hög... Låter jättespännande med tavelväggen!!!

Tack för tipset om tävlingen, vill absolut vara med i den :)

kraaaaaaaaaaaaaam aka

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Låter som en härlig helg :) men fy för snö.. Man är rätt så trött på det nu, vart en såå lång vinter så nu vill vi har vår!
Hoppas du vaknar till bar mark & att planteringen går bättre imorgon :)

Kram Tilda

Krillas Krusiduller sa...

Åh, det lät ju himla fint... Råplan är en fin bakgrund till det mesta! Vilken himla fin blogg du har... Hit vill jag komma tillbaks!

Ha en mysig söndagskväll!
Kram C

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Så fint du har i dina fönster.
Önskar dig en bra start på veckan!
Kram Lotta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilken härlig söndag i nära och käras sällskap.
Du har det underbart fint i dina fönster.
Ha en härlig måndag.
Kram
Jessica

Emilias sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig, blir så glad!!

Ja, jag tror vi ska bli nöjda med vår kasse. Recepten och råvarorna verkar kanon :)

Vilken fint köksfönster du har, älskar hissgardiner!

Hoppas du får en fin start på veckan!
Kram Emilia

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, snön var faktiskt helt onödig. Men idag skinar solen så snart är den nog ett minne blott :)

Underbara pärlhyacinter du har :)

Jag önskar dig en fin måndag!
Kram Sofia

VitaVardagen sa...

Höppas snövädret passerade snabbt och att ni idag får njuta av våren istället :) Kram Johanna

dagdrömmar i vitt sa...

Tack för ditt inlägg hos mig, blir så glad:) Fint du har !
Ha en skön dag och vi får verkligen hoppas snön försvinner under dagen.
Kramkram / Ntettan

Nyanser av vitt sa...

Ja fy tusan här snöade det också igår kväll men idag skiner solen igen :O)
Kul att du är med i min utlottning.
Kram Agneta

Villa Vinkelhaken sa...

Åh så mycket fint jag har missat hos dig. Du ger mig så mycket inspiration ska du vet! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Mitt Vita Björkebo sa...

Å vilket fint inbjudande fönster du har...
Å visst e man dööö trött på snön som ALDRIG ger sig....blä...

Tror oxå på det där med ramarna !! Låter himla snyggt!!

Kram ANNA

Anette sa...

Hej Susanne
Tack för titten hos mej jättekul.
Måste ju in till dej o titta ..jättefint du har de.
Såg att du köpt ett hjärta på färgaffären i örsundsbro..bor du där??
Har släkt där så jag brukar in till den affärn o shoppa när jag är ner ,hon har så mycke fint :)
Ha de så gott
Kram Anette

Stina sa...

Inte mer snö nu. Vi ska visst få i veckan. Vill inte.:-(
Kram Stina

FruNeroLindström sa...

Här kom det också snö i natt.
Låg lite vitt på morgonen men har som tur är smält bort under dagen.
Hoppas du haft en härlig måndag.

Livet på landet sa...

Snö är det sista man vill se just nu;)
Jag har lagt till dig bland mina länkar, hoppas det är okej?!:)

Kram Helena

Liza sa...

Åh så fint i ditt köksfönster!
Låter som om ni hade riktigt trevligt!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Helena - ullvi32 sa...

Här snöar det idag och jag som trodde våren var här nu för att stanna- vill ju ut och påta i trädgården :)
Hoppas du får en fin vecka!