tisdag 27 september 2011

Olivträd


Nu har olivträdet fått flytta in. Har sett hos er andra att ni har börjat flytta in dom så jag kan ju inte vara sämre..;) Nej då, men det börjar bli dags för det nu, sen återstår att se om det överlever vintern i värmen inomhus. Just nu är det väldigt kraftigt och fint men dom ser ju så tråkiga ut sen när bladen börjar rasa..:(


Nu ska jag hänga ut tvätten i solen innan jag beger mig iväg till jobbet.

Hoppas ni får en mysig höstdag allesammans
Kram Susanne

15 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så fint ditt olivträd är! Bladen har börjat rasa på mitt, men det kommer nya blad samtidigt så jag hoppas att det överlever.
Här har vi också sol i dag.
Kram Kicki

HOUSE of MANDY sa...

Va fint det var med olivträdet inne. Och du ser va snyggt det är med korgen fast det inte är något annat i korg, hihi. Det funkar utmärkt!

Jag kommer in på Fröken Röd innan jag ska iväg!

Kram Amanda

anise sa...

Åh vad fint olivträd du har..hoppas det klarar vintern inomhus nu...Håller tummarna..Själv har jag inte vågat mej på ett sånt än..tack söta du för kommentarerna hos mej..
VARMA SOLIGA KRAMAR
ANITA

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint olivträd har du .Jag har tagit in mitt också ,bara hålla tummarna att det överlever.Här skiner solen med.Ha nu en fin tisdag vännen.Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Vilket ståtligt olivträd du har, hoppas verkligen du lyckas hitta en bra och sval plats där det vill övervintra. Har du även lyckats få frukt!!?...Härligt, önskar jag hade lyckats lika bra. Skulle jag visa er mitt olivträd gråter di nog hihii..
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Jag har skaffat ett par olivträd för första gången iår, nu står de svalt o ljust på altanen och jag håller tummarna för att de klarar sig till våren!
Hoppas ditt gör det också!

Ha en fin eftermiddag o kväll!
Kram Annica

A House With A View sa...

Jättefint olivträd!! Och så fint med korgen till!! Jag skulle också vilja ha ett sådant, har dock fått för mig att de är svåra att hålla vid liv! Ska nog satsa på ett till nästa sommar :)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Monica sa...

Hejsan,
jag kom på svarsvisit genast!
Roligt att du vill vara med i mitt lilla lotteri :)

Jag har inte själv ännu vågat mej på olivträd...kanske nästa sommar.

Ha det bra
Monica

Vit dröm sa...

Det kommer säkert klara sig :)
Hoppas du haft en bra dag på jobbet! Kram Anna

Villa Vinkelhaken sa...

Vilket fint olivträd!
Jag gillar eran tapet! :)

Ha det bra!
Kram Jenny

Bella sa...

Vilket fint olivträd du har!! Låter klokt att plocka in det nu och jag håller tummarna för att det överlever vintern :)

Kramar Bella

Stina sa...

Olivträd är vackra. Nu var det ett tag sedan jag hade sådana. Kanske ska skaffa ett igen.
Kram Stina

Norr om Köpenhamn sa...

Än får mina träd stå ute på grönbete, jag bor ju dock en bra bit söderut ;o) Men innan frost åker de in. Hoppas, hoppas att mina också överlever....de är svårflirtade inomhus!

Ha en skön onsdag och njut solen!
Kram
Ulrika

dagdrömmar i vitt sa...

hejsvejs <3 å vilket fin träd. Mitt är sisådär 100 gånger mindre, hihi. Och inflyttat, och börjar tappa blad, och kommer dö,;(
nej då nu ska vi var positiva, hihi.
Det står ljust så jag hoppas det överlever...;)¨
Ha det så gott <3 nettan

Anna sa...

Måste också ta in mitt i helgen, men som du säger klarar dom värmen?
Tror dom helst vill ha +15 ungefär så de blir svårt.
Vi får se i vår om dom klarat sig!