måndag 26 november 2012

Olsson & Jensen


Lykta Olsson & Jensen köpt på Tullhuset
 
 
 
 
Hejhej!
 
 
 
En ny vecka är här igen..en vecka fylld med massa roligheter..:))
 
Julmingel, julmarknad i dagarna två, adventskalendern börjar & det är första advent.
Skulle komma lite snö i mitten på veckan också..mysigt!
 
Jag håller på att byta ut alla julblommor här hemma. Dom har redan gjort sitt alla hyacinter & amaryllis så nu blir det nya & fräscha blommor i alla byttor & krukor. Granarna har fått nytt vatten dom också, så jag hoppas att dom ska hänga med ett tag till.
 
 
Ska strax börja med middagen, tänkte rulla köttbullar till familjen ikväll..ja till mig med såklart..;)) Hoppas att dom ska uppskatta det!
 
 
Ha en fortsatt fin måndag alla godingar där ute
Kram Susanne

12 kommentarer:

Lisette sa...

Vilken superfin lykta.Ditt hus är så mysigt :)
Lisette

Vit dröm sa...

Susanne! Vilket härligt reportage, jag lusläste varenda rad igår kväll och det var så bra. Och underbara bilder från ert hem!
Gott med köttbullar, det är garanterat uppskattat!
Kram Anna

Anonym sa...

Såå fint!!!
Mvh Camilla...

House and Garden by Bia sa...

Härlig lykta...lite rå stil...
Fina bilder från förra inlägget också :)
Nu börjar den stora pyntarveckan hos mej :))
Kram Bia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla snygg lykta .Vad härligt det var att läsa om dej och ditt underbara reportage i leva&bo.Du har det så himla fint .På onsdag blir det att åka till uppsala vad var det mer affärer än Tre Generationer du sa var mysiga Vet du om någon mysig blomsteraffär också?Nu är det roligt för nu börjas det och piffas o fixas överallt .Ha en skön start på veckan och en mysig kväll vännen.Kramar Rita ♥

Ekenäsliv sa...

Jättefin lykta!!
Mmmmm, köttbullar det är sååå gott! Men jag är helt manisk när det kommer till matos och vädrar som en tok så familjen håller på att frysa sönder när jag har stekt typ köttbullar, ha ha ha… Jag vet, jag är lite knäpp;-)
Hoppas du haft en fin måndag!!
Kram Anna

Torparlycka sa...

Hittade hit nu!!! Så fin blogg, så inspirerande ! Kommer igen =)
Köttbullar lät mums...
Kram
A

Lantligt i Smultronbacken sa...

Julmarknader är ju så otroligt mysigt och det här verkligen en riktig jul till tycker jag. Att få gå och strosa utan stress och tider att passa. Själv sålde jag slut på mitt julgodis allt för snabbt helgen som var och måste baka mer till helgen. Sen ska jag besöka dem och bara njuta.

Här kom det snö igår när jag precis satt upp alla stjärnor och det var nästan så det kom tårar, snö är inte så vanligt innan jul nu tycker jag. Har även snöat idag och ska komma mer. Härligt

Kram Teres

Mitt vita hus & hem sa...

Hej
vilken vacker lykta.
Gottgott med hemfjorda köttbullar, gillar jag me göra ;)
kramiz aina-kristin

HOUSE of ADELA sa...

Toppenfint reportage som jag sparat på dig och ditt fina hus!!

Kramar
Adela

FruNeroLindström sa...

Åhh, hemmagjorda köttbullar som är så gott, de bara måste ha uppskattats.
Låter som ni har en riktigt julig vecka framför er. De pratar om snö här med, och det skulle ju vara pricken över i:et om det kom till advent.
Ha en skön Tisdag, Kram Malin

evalevabo sa...

Hem trevligt och mysigt. Har samma lykta fast av hängande slag. Mysig.
Eva