onsdag 18 juni 2014

NYÖPPNAT KAFÉ I STAN!

 
 




 
 
Hej alla glada!
 
Idag skiner solen och humöret är på topp.
Har avverkat ett antal möten och en massa annat måste-göra-saker ni vet, såå skönt!
Mår så bra när jag kan pricka av den långa listan.
 
Träffade min vän Nina och henne dotter Emelie en stund, alltid lika trevligt & mysigt att ses.
Vi avnjöt en lunch i solen på det nyöppnade
Ett jättetemysigt ställe som två systrar öppnat (det förstod ni säkert av namnet att dömma). Det ligger mitt i stan, har en stor uteservering vilket gillas denna årstid. Dessutom fantastiskt gott dagsfärskt hembakat fikabröd och jättegod maträtter.
Jag åt en superfräsch och god räksallad som jag varmt rekommendera er.
Så har ni inte hunnit dit än, gör det, ni kommer inte ångra er!!


 
Hur går det för er med era midsommarplaner, är sillen inlagd..?
 
Vi är bortbjudna i år så det är inte så mycket som behöver fixas för vår del, lyxigt värre.
 Det ska bli jättetrevligt, nu håller vi tummarna att solen kommer skina så att vi kan vara utomhus läänge!
 
 
 
KRAM
 





5 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Alltid trevligt med nya ställen:-)
Vi har knytis i min systers familjs sommarhus vid havet. Vi är 4 par med 8 barn så vi har delat upp det. Själv äter jag ite sill så jag ska göra västerbottenpaj:) Sen nallar jag några köttbullar från barnen med;-) Men en nubbe kan jag nog få ner iaf;-) Det hör ju liksom till.
Ha en riktigt fin midosmmar om vi inte skulle höras innan dess.
Kram Anna

Sallys hus sa...

Hej hej!

Åå mysigt med lunch å nya ställen är ju alltid trevligt! Ska lägga det där på minnet tills jag kommer dit..;) Kanske kan lura dit dig på en date då..;)
Vi ska fira en lugn o stilla midsommar med ett annat par och det är bara min make som äter sill så här blir det grillat..;)
Kram Katarina

House and Garden by Bia sa...

Alltid kul med nyöppnade caféer och matställen....såg trevligt ut ;)
Önskar dej en trevlig midsommar...även fast vädret inte blir så bra i landet...men man kan ju sitta inne och mysa också ;))
Kram bia

Life´s Silverlining and I sa...

ännu ett trevligt cafe i staden, Ni är lyckligt lottade där, Då ska jag besöka detta nästa gång jag åker dit:) Vi ska också bort men det är knytis så jag ska titta på efterätt. Kram Pernilla

Ninelin sa...

Mys på fik. :-)

Ser inte fram emot midsommar just nu, ösregn, va?!

Kram N