söndag 16 november 2014

EN SÖNDAG I NOVEMBER


 
 
Bild från förra julen! 
 
 
 
 
 
 
Hej!
 
 
Hittade denna bild från förra julen, älskar hyacinter och amaryllis.
Det allra vackraste med julen är trots allt alla blommor, kvistar, kottar, mossa och små granar vi plockar in och dekorerar våra hem med, och all den doft de sprider, underbart. Åh vad jag längtar, men nu är det bara två veckor kvar till advent och det går fort!
 
 
 
Hur har ni det denna söndag..?
 
 
 
 
Jag är lite sugen på en tur till skogen och kika efter lite fint att ta med hem, vi får se om jag får med mig nån i familjen. Det börjar redan bli mörkt ute så det gäller att passa på dom få timmar som det är ljust nu. Hörde på nyheterna i morse att solen skulle skina två timmar i veckan, två timmar, det är ju ingenting! Det gäller att ladda med vitaminer så man håller sig pigg!
 
 
 
Önskar er alla en fin söndag
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Igår köpte jag lite adventsblommor och så blev det kvar 4 hyacinter som inte får plats NÅNSTANS, men NU fick jag en idé när jag såg ditt inlägg!!...
Tack för inspo!
Söndagskram!
Judita

Helenas enkla vardag sa...

Så fint! Jag brukar också ha en silverskål och ha som du. Var i skogen och drog upp några smågranar igår. Hittade även lite en ris och en massa svamp. Kram kram helena

Linda sa...

Jag börjar bli sugen på att pynta här hemma nu när jag börjar se bilder som din i bloggar. Brukar aldrig börja så här tidigt men det blir ju så mycket trevligare i mörkret med lite fint omkring sig.

Kram och ha en riktigt mysig söndagskväll.
Kram Linda

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fint med hyacinter och mossa! Att plocka in saker från naturen är ju det vackraste.
Härligt med en skogsutflykt!

Kram fina

jannice lindell sa...

så fint du har ordnat det och jag har missat några blogginlägg nu hos dig pga lite mycket att göra men alltid lika kul att kika in igen=) kram

angie sa...

danke für die inspiration!!! liebe grüße von angie und einen schönen abend

Sallys hus sa...

Hej hej!
Åå va fint!
Måste allt plocka in lite mossa jag med
Vi har ju typ hela trädgården full så jag behöver ju inte gå så långt..;)
Ha en ny härlig vecka!
Kram Katarina

Ekenäsliv sa...

Hallå där!
Visst är det fint med allt man kan plocka in. Skickade dottern att hämta lite mossa, som växte på en sten i trädgården igår:) När o bra:)
Annars är det sååååå blött här, det bara regnar och jag bara har ingen lust alls att gå ut i det här vädret.
Ha de gott!
Kram Anna