torsdag 11 juni 2015

EN DAG I TRÄDGÅRDEN







 
Hej sommar!
 
 
Ja så kan man faktiskt säga idag, ljuvligaste, ljuvligaste vädret heela dagen lång som mestadels har spenderats i trädgården. Lite plantering av perenner och busken jag köpte igår.
Älskar att få jord under naglarna och mellan tårna. Knäppt, ja lite kanske men den är en härlig känsla när man kommer in på kvällen efter en hel dag i en solig trädgård, duschar av sig och smörjer in sig och man känner att det sticker och dra lite här och där i det solbruna skinnet. Fler såna dagar tack!!
 
 





 
 
 
Busken heter Junitamarisk om det är någon som undrar.
Så skir och luftig buske med rosa blomvippor i långa klasar och barrliknande blad.
 
 
 
 
Vi ska strax tänd grillen här, bäst att passa på att vara ute dessa kvällar
Fin kväll till er alla 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilken fin buske. Här har jag knappt hunnit plantera blomlådorna och än mindre sått, så det får jag nog glömma.
Vilka härliga dagar det varit nu, så himla skönt.
Kram och Grattis till att du ska bli samma som jag hi hi.
Helena

Lena - gott för själen sa...

Cool buske! Har aldrig set sån. Vi har också härjat lite i trädgården ikväll.

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Den busken var ljuvlig! Skulle kunna tänka mig en sån!

Kram Jenny